onsdag 8 januari 2014

Fokuserar.

Det här med att fokusera... hur gör man egentligen? Hur gör ni?

Ska jag skriva en lapp/lista och ska jag sätta upp den någonstans? Var ska jag sätta den i så fall? Borde vara på ett ställe där jag är/tittar ofta.

Och när jag gjort något på lappen ska jag då bocka av?

(...så knasigt det blev nu... Hip hop Petter sitter i samma rum som mig (TVn är på) och pratar om hur han gör för att hålla koll. Han sa samma saker som jag skrev fast en mening efter... detta gör att jag fått svar på mina frågor ovan... Jojjomen! Jag gör som Petter:
Lägg in listor på datorn och copy/pasta dom till nästa dag om jag inte hinner med dom...)

Jaha... så vad ska jag göra nu då? (Jädra Petter att ge mig svaret innan jag hunnit klura.) En lista kanske?

Här är min lista:

*Måla vidare/klart till utställningen (Jag är rädd för att ha för lite målningar färdiga i tid... det är lättare att välja bort målningar för att få en bra helhet än att lägga till något jag inte har...)

*Hitta den bästa författaren mänskligheten skådat för samarbete.

*Illustrera så som jag vill illustrera och skicka till bokförlag.

*Gör klart den f******ade hemsidan!!!

*Slutför bokföring för 2013.

...fixar listan imorgon em ;) Lätt som en plätt!

Kram
Mika

Ps. Det e gött med nytt år! Helt plötsligt gör jag upp planer och försöker fokusera... det sker inte en vanlig oktober månad inte! Ds.


2 kommentarer:

  1. Det här står inte på din lista - men i dagens GP del TVÅ DAGAR finns en stor artikel om Serieateljén - 15 bildskapare. Intressant att läsa. Kram Birgitta. GP = Göteborgsposten

    SvaraRadera
  2. Tack Birgitta! Jag ska se om jag kan hitta upp artikeln på något sätt (kanske nätet...)

    SvaraRadera