fredag 14 juni 2013

Ylande katt hemma.

Hon har ylat hela dagen i ösregn utanför gamla huset. Jag har lockat henne med allt från godis till en heldag på Liseberg. Hon höll ett säkerhetsavstånd på två meter ifrån mig så med minnet av gårdagens catfight samt en viss självinsikt om min smidighet lät jag bli att kasta mig över henne.
Till slut tog hungern över och hon gick motvilligt in i huset varpå jag snabbt stängde dörren om en ylande katt. Då hon en gång i tiden bröt sönder en transportbur i ilska så fraktar jag henne i en något billigare bag. Hon var inte svår att lyfta i denna... Men ylandet kan driva en helt normal människa till dårskap. Hon ylade hela vägen hem och sprang sedan runt och ylade i huset. Då tittar gubben upp på henne från sin dator och säger "hej!" på ett sådant självklart okomplicerat sätt som bara han kan varpå katten tvärt tystnar, säger "Smiurrff" till som svar till gubben, äter en halvtimme och somnar som en stock. 

Välkommen hem säger jag tveksamt och hoppas att hon är så trött att jag inte blir väckt av en pratsugen katt i natt.

Kram
Mika

3 kommentarer:

  1. Men, snälla nå'n resonerade ni inte med katten innan ni köpte det nya huset?? Alla måste ju vara med på en så viktig affär. Men nu kanske den har begripet att åtminstone Bengt bor där. ¨Nu vill den förhoppningsvis stanna kvar hos er i det nya huset. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag glömde resonera med henne... Eller rättare sagt jag lät bli.
      Hon måste hamnat för nära den förra adressen och sedan inte förstått hur hon skulle hitta där ifrån.
      Jag tror hon kommer hamna där igen... Kram!!!!

      Radera
  2. Dessa älskade husdjur, både ris och ros till dem .-)

    SvaraRadera