måndag 17 juni 2013

Allt har sin tid...

Trodde du att jag glömt min utmaning? Nej då! Men jag måste erkänna att den tar liiiiite längre tid än en vecka att slutföra. Inte för att jag inte kan göra den på kortare tid. Nej. Men det är mycket annat som tar min tid just nu. Som att hämta ylande katter, sy gardiner, diska och rensa jordgubbar.
Det sista är mest rofyllt och trevligt. Speciellt om jag får vara med och äta upp dom röda, söta bären.

Idag stod jag, Stor och Liten ute på terrassen med varsitt staffli och målade i solen. Det kändes ljuvligt och lyxigt. Liten målade havet med en regnbåge, stor målade djur på en äng och jag målade på min utmaning. Jag längtar redan till nästa lediga eftermiddag då vi ska göra om det. Då kanske jag drar ner dom i skogen... så vi kan måla träd... eller till havet...

Imorgon börjar midsommarhetsen. Det är roligt och svettigt på samma gång. Jag ÄLSKAR att lösa problem och inspirera mina kunder... och massor av kunder har vi inför midsommar!
Hur som helst... EFTER midsommarhetsen hoppas jag kunna visa upp slutresultatet. Och jag sparar givetvis övriga kommande utmaningar tills senare.

Så jag hoppas att du hänger på!

Kram
Mika

Ps. Vill du se avsnitten av "work of art" kan du göra det på svtplay.se Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar