fredag 9 mars 2012

101 dalmatiner.

Imorgon kommer det hit lite tjejer och äter middag... Jag vill skriva tjejfest... Men jag råkar se dom som kommer som kvinnor. Kvinnofest är ett märkligt ord och jag kan inte låta bli att tänka på Cornelius Wreiswijk i samband med ordet kvinnofest. Idag, eller för tjugo minuter sedan var det internationella kvinnodagen. Jag tycker om att läsa tidningen denna dagen för då inser jag att jag som kvinna har det väldigt bra om man jämför med många
andra där ute i världen.
För mig är jämställdhetsfrågan viktig, min sambo tycker inte den är lika viktig.
Jag tror det beror på att han är man och jag är kvinna.
Funderar på den där killen som högg sin flickvän upprepade gånger med ett samurajsvärd och blev dömd för grov misshandel... Han drack nästan en hel bag in box själv! Jag som kan tycka det är jobbigt att få i mig tre liter vatten en solig sommardag blir lite imponerad! Ännu mer imponerad hade jag blivit om man kunnat säga i domen att denne man aldrig mer var tillåten att dricka alkohol.
...........Jag finner det högst osannolikt att Pongo och Perdita fick 101 dalmatiner, gör inte ni det?


God natt
Mika

1 kommentar:

  1. Pongo och Perdita fick femton valpar, resten räddade dom från Cruella DeVil som redan hade stulit dom!

    SvaraRadera