torsdag 23 september 2010

Jag har inget att skriva idag.

Det är alldeles tomt i mitt huvud. Kan bero på att jag sitter och lyssnar ikapp på P1:s sommar... dom pratar hela tiden och jag har svårt att fokusera på att skriva min egen text samtidigt som jag lyssnar. Jag är fascinerad av dom där sommarpratarna. Dom har så otroligt mycket att berätta. Allihop.

Undrar vad jag skulle berätta om jag var sommarpratare.

Igår lyssnade jag på Pija Lindenbaums sommarprat. Jag tror jag blev lite smått förälskad för efteråt så googlade jag hennes namn efter mer info och sedan lusläste jag dom böckerna som jag barnen har hemma. För er som inte är totalt insnöade på barnböcker kan jag berätta att Pija Lindenbaum är barnbokskreatör (författare och illustratör) och en helt fantastisk sådan. Att läsa böckerna är som att göra en resa. Inte alltid en sagolikt underbar resa... men en resa... i ord och bild.

Hennes böcker är SÅ fantastiska att jag var tvungen att skriva ett litet beundrar-vykort... pinsamt javeeeet! Men jag var bara tvungen.
Eftersom jag satt upp till ett igår natt så håller jag på att ramla av stolen nu...zzzzzz... det...zzzz.... är dags att....ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Godnatt kram!
Mika

2 kommentarer:

  1. Nämen åhhh!!! Jag lyssnade också på Pijas sommarpratprogram i somras och jag älskar henne! Jag såg henne i ett TV-program där hon berättade om sitt författarskap och sedan dess har hon varit min favoritbarnboksförfattare!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är hon bra! ...och visst blir hon ÄNNU bättre när man hör henne berätta om sina böcker! Man ser liksom en hel värld där inne!

    SvaraRadera