onsdag 17 juli 2013

Kattviskaren.

Vi hittade katten. Efter en vecka dök hon upp vid det gamla huset. Hon har aldrig varit familjär den katten. Väldigt egensinnig och lite vrång. Ibland får jag klappa henne men oftast vill hon bara ligga nära. En vecka utan mat och ute i det vilda har inte gjort henne mer tam. *suck*
Just nu gör jag det enda jag kan... Tämjer henne långsamt med mat och godis.
Eftersom hon inte vill bli klappad och äter mat med säkerhetsavståndet tre meter så gör jag det alla ansvarsfulla Kattägare gör. Jag kattviskar. 
Det innebär att man ska skicka bilder med telepati till sin katt. 
Jag skickar bilder på att hon frivilligt hoppar in i bilen och vi kör hem. Hon skickar en bild på ett fuck you finger tillbaka. 

Kommunikation när den är som bäst, rak och ärlig. 

Kram
Mika 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja hon är kastrerad... Det borde göra att
      Hon inte sprang hemifrån hela tiden... Problemet tror jag är att hon tycker att vi sprungit hemifrån. :(

      Radera