onsdag 15 maj 2013

Bröllopsdag.

Vissa människor vibrerar när dom har något att berätta. Känner du också det ibland? Jag mötte en äldre kvinna igår. Hon bar på en bukett blommor. Hon strålade och vi fick ögonkontakt. Jag frågade henne om hon skulle uppvakta någon och hon förstod inte riktigt frågan. Jag sa:
-jag såg dina fina blommor och du är finklädd så jag tänkte att du kanske är på väg till ett kalas?
Hon skrattade och sa:
-Nej blommorna är till mig. Jag firar bröllopsdag idag.
Jag gratulerade henne och frågade hur länge dom varit gifta. Hon svarade 59 år.
-Ja alltså... Nu tycker du kanske att jag är lite tokig. Min man dog för fem år sedan... Men jag vill fortsätta fira ändå. Det är så många fina minnen från denna dagen. Hon såg så fantastiskt lycklig ut när hon sa detta att jag blev alldeles varm av romantik inombords. Jag önskade henne en riktigt lycklig och fin bröllopsdag och sedan skiljdes vi åt.

Det mötet kändes alldeles magiskt!!!

Bilden är hämtad från vår nya hall och får vara med pga att jag inte fixar att ta bort den. 

Kram 
Mika

2 kommentarer:

  1. Magiska möten är som små guldkorn! Så mycket värt. Vilken härlig inställning den där kvinnan hade. Har aldrig hört om någon som firat bröllopsdagen trots att den andre är död. Har ni björkarna i hallen?! Så fint!!!

    SvaraRadera