söndag 13 januari 2013

Söndag blodiga söndag.

Nej då. Inte så illa alls... Bara en låt som poppar upp i mitt huvud.
Idag ägnar vi oss åt den årliga apelsin marmelad kokningen. Lite senare ska vi fira den oumbärliga svärmoderns födelsedag. Nåväl om jag och gubben vore gifta skulle jag kalla henne för svärmor. Nu är hon barnens farmor.

Det är magiskt med januari månad. Aldrig kommer så många förfrågningar på illustrations jobb som nu. Härligt och spännande!!! Gissar att det är nya tag med nya budgetar som gäller.

Kram
Mika och Stor som tagit bilden och gjort den finfina etiketten.

4 kommentarer:

  1. Jättefin etikett, Ser gott ut!! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx med egen marmelad i en sådan vacker burk!

    SvaraRadera
  3. Den blev supergod! Hur lätt som helst att göra själv. Jag slängde i en deciliter cointreau... inbillar mig att den blev lite "starkare" i smaken. Men det kan också vara så att när alkoholen kokade bort bara lämnade lite mer citrus och socker smak.
    Absolut bäst blev etiketten och den fick svärmor. Imorgon ska jag övertala Stor att göra fler etiketter.
    Ser dumt ut... svärmor är inte bara barnens farmor. Hon är även en kvinna jag tycker väldigt mycket om som råkar vara min gubbes mamma. Jag hade troligtvis aldrig lärt känna henne om jag inte blivit tillsammans med gubben... men när jag gjort det så är jag väldigt glad för det.

    SvaraRadera
  4. Vilken du har haft som hittade en gubbe med en sådan mamma!

    SvaraRadera