fredag 18 januari 2013

Att hitta hem...

Jag är på väg att hitta hem. Det låter kanske konstigt för en del... men är du som jag född i kräftans tecken så vet du vad uttrycket "mitt hem är min borg" har för mening.
När jag inte tecknar vid skrivbordet så målar jag nere i det "nya" huset. Det är en härlig känsla att gå där och pula samtidigt som jag fantiserar om hur sommaren kommer bli med sol som strålar in genom tidiga morgonfönster och altandörrar som leder ut på trädäck i den gröna trädgården.
Det var längesedan jag kände så och nu är det på gång att ske. Ett par månader till i väntan på kök och sedan är vi där. Härligt!

Idag blir det dock paus från det. Pappershögar med räkningar och kvitton har i veckorna staplats på hög. Det är en bra avslutning på veckan att ta itu med det.

Kram
Mika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar