söndag 27 maj 2012

Gratis på morsdag!

Liten har blivit begåvad med uttrycket "MEH!" och hon använder det hela tiden! Känns som en bra träning för att bli tonårsförälder om si så där sju år.
"Nu får ni städa upp här."
"MEH!"
"Ska vi åka till affären nu?"
"MEH!"
"Rör inte getingen!!!"
"MEH!"
"Får jag en kram?"
"MEH!"

Jag funderar på att avsluta alla mina meningar med ett "...liksom.". Tänk vad ung jag skulle framstå som då!

Jag kollade över vad barnen kostar per månad. Det skulle jag inte gjort. Idag handlade vi kläder till avslutningen. Jag tänkte bara köpa till Stora eftersom Liten har kläder till ett helt dagis. Men när vi stod där i affären och hittade finaste linnena, och Liten tittade på mig med sina underbara stora bruna ögon under alldeles för lång lugg så kunde jag inte neka henne när Stor fick köpa.
Jag misstänker att det inte är barnen som kostar utan deras stora bruna ögon.
Vi firar morsdag med kakor och kaffe... Hur gör ni?

Med kärlek!
Mika

3 kommentarer:

  1. Meh?

    Är det mors dag idag?

    Vi har aldrig firat det och gör inte det idag heller. Vi firar heller inte fars dag. Men jag känner mig ändå superlycklig över att vara mamma, förstås. Det är en ynnest. Den här dagen och de flesta andra.

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på att MEH är en förkortning på MEN VAD JOBBIGT ALLT ÄR!

    SvaraRadera
  3. Klicka på mitt namn! :9

    SvaraRadera