måndag 16 januari 2012

Kan katter spöka?

I natt när jag gick och la mig kom en katt efter och lade sig på mina fötter. "Mysigt!" tänkte jag och somnade nästan. Där mitt i insomnandet kom jag att tänka på att jag precis släppt ut alla katterna. Men det låg ju en katt på fötterna, jag kunde höra spinnandet. Jag satte mig upp och tittade ner på sängen. Ingen där! Tomt. Så himla märkligt. "Jaja... Säkert inbillning!" tänkte jag och lade mig ner igen. "Nä! Där ÄR en katt!" Jag både hör och känner den. Sätter mig upp igen fortfarande syns ingen katt till! Så nu undrar jag; Kan katter spöka och i så fall är det någon där ute som kan ge den ett hem? Jag har nog med dom tre riktiga katterna jag har (dessutom har jag svårt att sova med spöken på fötterna).

Kram
Mika

2 kommentarer:

  1. Det där med att katter har nio liv; de kanske lever dem parallellt och inte efter varandra?

    SvaraRadera
  2. Läst allt du skrivit och Kattspöken finns självklart precis som människor. Jag har själv varit med om precis samma sak . I somras försvann min katt och nu ser jag och känner närvaro. Också när jag ska sova känner jag att en katt ligger vid mina fötter Och det är min katt tror jag. Det kanske är en katt som du haft förut eller nån som bott där? Det är inget att vara rädd för.

    SvaraRadera