söndag 6 november 2011

Söndagsångesten är som bortblåst!

Imorgon ska jag jobba.

-Jaha?! Tänker ni kanske. -Ja... det är ju måndag!
Och visst är det så! Men denna veckan ska jag inte jobba på mitt vanliga jobb eller ens på mitt ovanliga jobb. Nej denna veckan ska jag jobba i stora staden någonstans i mitten på landet, nämligen allra självaste Hufvudstaden och jag ska jobba med det jobb jag älskar mest nämligen illustrationerna.
Undrar ni vart jag ska bo så är det här:

Lägenheten är till salu... gå in och kolla på den om ni söker boende i stora staden.
....Underbart!

Jag hoppas på en vecka med massor av inspiration och härligt kreativt arbete. Bara eeeeen liten sak sätter smolk i bägaren. Mina barn. Jag är alldeles tokig, upp över öronen galna i dom... det är det bästa jag vet att ha dom runt mig... så det känns lite konstigt och lite vemodigt det här. Nu kanske ni tycker att jag borde skriva om min gubbe också... och det är klart att jag kommer sakna honom med... men honom är jag så van vid att vara utan... hihihihi... 
Tror ni att jag håller på att bli en sådan där dam som inte klarar sig utan sina barn när dom väl flyttar hemifrån? *rädd*

Jag känner att det är så mycket jag vill skriva och berätta för er nu men jag måste packa min lilla väska och fixa det sista med bilderna.

Stor kram!
Mika

3 kommentarer:

  1. Njut nu av din vecka i lyxlägenheten och att vara i den stora staden. Din längtan har du ju alltid med dig efter de rara flickorna. Hur underbart att komma hem sedan till dem.
    Lycka till.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt!! Lägenheten ser underbar ut, synd bara att den ligger på fel sida landet! :-) Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det var så härligt att träffa dig i går, DU GLITTRAR!!! Jag har tittat på dina illustrationer och ÄLSKAR dem. Jag vill beställa en av dig! Mejla mig är du snäll.

    SvaraRadera