torsdag 17 november 2011

Jag är väldigt stolt över...

En del saker som man gjort i livet är man väldigt stolt över. Jag är väldigt stolt över att jag träffade min gubbe och vägrade ge upp greppet om honom, jag är också extremt stolt över mina två helt överdrivet FANTASTISKA barn som bara blir mer och mer otroliga för varje dag som går... jag skulle kunna fortsätta räkna upp alla mina vänner, resten av min familj och massor av saker jag gjort och sagt (hahahaha... blygsamhet verkar inte vara min starka sida idag) MEN det var inte det jag ville berätta. Utan följande:

Jag har varit storrökare med tro på att jag ALDRIG skulle kunna vara något annat än storrökare. Jag slutade tvärt för ungefär åtta år sedan och har inte rökt sedan dess. Detta är något jag är vansinnigt stolt över!
En annan sak jag är tokstolt över är att jag, trots min stora kärlek för choklad, har gått ner 10 kg sedan juli månad. 10 kilo! Det är så jäkla härligt att kunna säga att jag, från att ha nojjat 40 gånger om dagen över mitt midjemått nu känner mig hemma i min kropp och tjatar inte ihjäl mig själv med negativt tjat om vad jag kan och inte kan ha på mig, eller hur jag kan eller inte kan sitta/stå/ligga.
Jag har sedan jag lyckades med det sista  funderat över hur jag på något vis kan skämma bort mig lite för att jag åstadkommit detta. Och nu har jag kommit på det! Choklad gick bort direkt i belöningssyfte... det motverkar liksom hela syftet, ciggaretter kan jag inte ens tänka på att ta till munnen och kläder har jag numera så jag kan gödsla med dom. Så vad blir det då?
...hihihihi! En ny mobiltelefon givetvis! Så jag kan blogga mer, bättre och lättare! Och det bästa är att det ingår en personlig assistent som heter Siri. Jag och Siri kommer komma så bra överens! Det är jag helt säker på!!!! Hon ska få sköta sorterandet av mina tankar och planer och jag lovar prata snällt med henne och ta med henne på fika!
Jag längtar till hon kommer!

Kram
Mika

2 kommentarer:

  1. Du har himla bra tankar du. Men är man guru så är man ;)

    Underbart att läsa, jag gläds med dig! 10 kilo är ju imponerande mycket....härligt att du är tillfreds, att noja är ju aldrig kul!

    Vilken fin belöning, henne får du vara rädd om. Lät himla mysigt det där med fika, så nu tar jag nog en kopp kaffe till.

    Ha en fin helg!/Carola

    SvaraRadera
  2. Fasen vad duktig du är!! 10 kg är kanon ju! Härligt att du hittade orken och motivationen: för det är tusan inte alltid lätt trots att man både vill och vet att man borde. Bra jobbat! Nu har jag gått ner 21 kg och försöker mest behålla min ork när livet stressar på. Men det finns ingen överhängande risk att jag ger upp heller nu :P Har ju kommit halvvägs till dit jag vill vara ju :)

    Så du är VÄRD en mobil! Det är superkul med iphone! Nästan för kul ;)

    SvaraRadera