torsdag 15 september 2011

Amerrrrikanska muffins!

Idag har varit en produktiv dag. Ibland, när alla sysslor verkar samlas på hög så lyckas man ta sig igenom dom med bravur och lätthet.
Jag har till och med hunnit baka.... OCH fotodokumenterat!

Herre min je! Jag säger då det! Duktiga jag!
Här kommer beviset:



Glömde skriva in att det blir 9 stora muffins... eller 18-20 normalstora (men då får man nog ändra grader och tid i ugnen...)

...servera nybakta med en klick grädde eller vaniljvisp på toppen.

Kram
Mika

8 kommentarer:

  1. Åh så gott! Har du någon kvar? Bra, då kommer jag och fikar hos dig kl. 15 imorgon. ;)

    SvaraRadera
  2. Om du bara visste hur välkommen du är! Dessvärre är bara katterna och gubben hemma vid den tiden. Kom på kvällen i stället!

    SvaraRadera
  3. Vad goda de ser ut! Även om jag inte är något större fan av amerikanska blåbär... de känns som fusk, när de är vita inuti! Haha!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är dom konstiga! Jag har inte kommit på något att göra med dom... förrän nu!

    SvaraRadera
  5. Min fråga är; vad gör man med de amerikanska blåbären när de lyser med sin frånvaro... ;)

    SvaraRadera
  6. Jo du! Då ser man till så att man har en hon-buske och en han-buske nära varandra... annars blir det inga blåbär!

    SvaraRadera
  7. Ser så himla proffsigt ut!
    Som i en kakbok.

    SvaraRadera
  8. Jag har två buskar bredvid varandra. Men de kanske är av samma kön då... ;)

    SvaraRadera