söndag 4 september 2011

Idag har jag...

...beställt resa till Stockholm! I höst ska jag upp till barnens förlag och arbets-inspirera-brainstorm-fika i nästan en vecka... Tror ni att jag längtar? Det kommer bli helt fantastiskt roligt!

När tror ni att man kommer över tröskeln att, när man vid presentation till en nyss mött människa, svarar "illustratör" på frågan om vad man gör? Jag blir tokig på mig själv när det som kommer ur min mun är:
"-Försäljare" tätt följd av "...men jag illustrerar också..."
Det borde vara tvärt om! Eller hur?

Kram,
en mycket förväntansfylld,
Mika



4 kommentarer:

  1. Det är väldigt väldigt sällan som jag tänker på att du är försäljare också. För mig är du först och främst en fantastiskt duktig illustratör som jag är stolt över att "känna". :)

    SvaraRadera
  2. Den här bilden är fantastisk! Jag kommer osökt att tänka på banrnovellen "Måsen" som handlar om en mås som flyger sin egen väg och inte följer det hämmande flockbeteendet.

    Vilken talang du har!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att alla som läser din blogg ser dig först och främst som illustratör....jag vet att du är det, men du påminner mig alltid om försäljningsjobbet som du har där vid sidan om ;) Du måste tro på dig själv min vän, för du kommer att arbeta med detta i framtiden, det är jag helt övertygad om!!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Jag tror du längtar! *räcker upp handen*

    Jag har aldrig tänkt på dig i termer av försäljare. Även om jag vet var du jobbar så känns det helt konstigt. Du är illustratör, rätt och slätt. Illustratör, illustratör, illustratör.

    SvaraRadera