onsdag 7 september 2011

Det susar i säven.

Jag älskar hösten. Det är min alldeles speciella årstid. Det är på hösten som jag varvar ner och samlar energi. Det är på hösten jag känner att jag kan knyta ihop alla lösa trådar och känna mig hel.
Det gör inget att det regnar eller blåser jag är lika glad för dom dagarna som dom, alldeles underbara, soliga höstdagarna.
Det är något visst med att se bladen på träden gå från grönt till gult. Det är något visst med att sätta sig under en filt i soffan och läsa en bok till ljuset av ett stearinljus.
Det är något alldeles visst och varmt med hösten...


Kram
Mika

4 kommentarer:

  1. Tack för en fantastiskt härlig pysselkväll....
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Varvar ner på hösten? Trodde det var då alla går upp i höga varvtal. Som jag.

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dig. Det är något visst med hösten...

    SvaraRadera
  4. Enig! Men mörka vinbtern som kommer därefter...hu...

    SvaraRadera