söndag 3 oktober 2010

Vuxen nu?

Jag har tagit det mest vuxna beslut jag någonsin gjort.

Jag har beslutat mig för att vi ska bo kvar i detta lilla men charmiga hus och inte bygga nytt som jag tjatat om i tid och otid. Jag tackar alla öron som lyssnat på mitt tjat om nybygge och "...hur vi INTE får plats!!!". Tack!

Hur kan detta komma sig? undrar säkert i alla fall tre stycken av er.

Jo. På så sätt kan vi vara mer med våra barn. Jag kan satsa på illustrationsyrket på ett helt annat vis. Vi kan även unna oss andra saker som vi inte kan om vi tar ett stort lån.
Så... om jag och gubben får flytta ut sängen i ateljen för att barnen ska få varsitt rum, big deal! Förr i tiden låg man tio personer i en liten etta och mådde bra av det.
Det känns så bra att ha gjort ett vettigt val! Det känns som jag hoppat av "hela-tiden-sträva-efter-bättre-och-mer"-tåget och sätter mig på en trevlig stationsrestaurang och intar en god livsbejakande middag.

Jag är så otroligt tacksam för det jag redan har. Jag är rik på livet!

Lev väl!
Mika

Ps. Om ni undrar vad Gubben tycker om MITT val så är han nöjd... han har bara en paragraf att lägga till och det är: Om vi vinner massor av pengar på lotto så bygger vi nytt. Och det kan jag väl gå med på! Ds.

7 kommentarer:

  1. Det är bra att ha klausuler i avtalet som kan nyttjas vid nöd (och lust!). Grattis till ett bra val! Vi flyttar endast härifrån om vi hittar ett GRYMT enplanshus. Annars kan det kvitta! Kram, ha en härlig måndag!

    SvaraRadera
  2. Ohhh super bra val gumman....genom att bo kvar så får ni istället tid till familjen istället för stora kostnader. Finns det ngt viktigare?? Blir så glad för din skull att du kommit till det beslutet...grymt!! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag tror det kostade 399, faktiskt. :-)

    SvaraRadera
  4. Cissi: Ja visst är det! Och tack för ordet..."Klausul" var ordet jag letade efter!

    Caroline: Finns faktiskt inget viktigare än dom. K

    Knasterfaster: Ja visst är det! Jag är förvånad själv!

    SvaraRadera
  5. GOOD FOR YOU!
    Du kommer kanske tvivla ibland om du inte i alla fall vill ha det där dyra fina huset MEN TRO MIG (jag har levt längre än du), du har gjort rätt val!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att du bestämt dig och slipper vrida och vända på det längre. Släppa i väg och lämna plats för annat grubbel och tecknande som sagt (hoppas jag!) =)
    Kram!

    SvaraRadera