tisdag 5 oktober 2010

Bistron bredvid.

Jag är ENSAM hemma. Det händer väldigt sällan. Därför måste jag blogga om det!

Jag blev lite sugen på daim. "Ett litet dajm kan väl inte skada!" Tänkte jag och gick till kiosken som ligger i närheten. Kiosken är dock ingen kiosk längre... för den "nye" ägaren har bestämt sig för att det numera ska vara en bistro. Så kiosken bistron har inte något godis, ingen grillmat och således inga kunder.
"Hej! Har du dajm?"
"Nej...inget dajm..."
"Har du NÅGOT choklad alls?"
"Jag har sånt här" säger hon och pekar på 100gram schweizernöt.
Vad gör man inte för konsten? Tänker jag lite för glatt.

Nu är jag ensam hemma med ett, mycket snart, nytuggat 100 grams choklad.

Tur att det är zumba ikväll!

5 kommentarer:

  1. Inte dajm? Det kallar jag usel bistro! Dajm är ett måste! Nummer 1 sedan 1985 i Daniels finnby-kiosk

    SvaraRadera
  2. Schweizernöt är bättre än dajm, tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Daniel: Ja verkligen urusel bistro! Andra saker dom inte har är: mat-i-rättan-tid, kolor, surt godis, salt godis... jag ska ärligt säga att jag vet inte vad dom har förutom bistrons hemmaklappade burgare (som är jättegoda) och schweizernötchoklad. Kan man driva en bistro på dom två varorna?
    Osloskånskan: Klart att det är bättre än dajm! Solklart! ...det är sötare, lättare att smälta på tungan och framförallt mycket större...och det var lite det jag ville undvika...

    SvaraRadera
  4. Bistro tanten slutar snart med sin bistro och då övergår bistron från bistro till grillkök igen och ordningen är förhoppningsvis återställd!

    SvaraRadera
  5. Blue: Tror du det? Tror du dom nya vill ta in dajm om jag ber dom riktigt snällt... *hoppas,hoppas,hoppas,hoppas*

    SvaraRadera