söndag 12 april 2015

Vår.

Våren var här ett kort ögonblick (nästan 20 grader och sol igår) och genast gick mitt intresse till trädgård och inredning. Vi ska sätta en häck på framsidan (jag skriver vi men Gubben ser mest nackdelar med det så det känns som "jag ska sätta en häck") och jag klurar och grubblar över vad det är jag vill ha. När jag googlar bilder så är det dom gröna bilderna som mina ögon dras till, en grön oas med mycket stillhet. Lättskött, trivsamt och uppbyggda rum.


Konstigt är det då när jag bestämmer mig för att inhandla. Det blir små, nätta saker som varken säger bu eller bä. Om det mina fingrar som inte är tillräckligt gröna eller om det är praktiskt tänkande som träder in.... jag vet inte.

Jag tror jag ska satsa ordentligt denna gången. En avenbok med portal hade inte suttit fel.

Något sådant här in mot gården så man kan kika ut om det händer spännande saker på vägen. 

En härlig portal från gatan.

Kram
Mika

1 kommentar:

  1. Det där trädgårdsintresset dyker upp hos mig också så fort det börjar torka upp i trädgården och solen visar sig lite. Då känns det som om allt är möjligt och jag har tusen idéer jag tänker genomföra... och så sätter växtligheten igång på allvar och jag hinner inte alls med och blir bara trött :) Fast det är lika roligt varje vår!

    SvaraRadera