måndag 5 januari 2015

Handlingskraft.

Nytt år nya tider. Det är som att öppna en skattkista varje år den 31a December. En skattkista full med nya möjligheter. Ibland bra, ibland dåliga. Alla utvecklande, en del invecklade.

I år har jag bestämt mig för att välja ett ledord. Ett ord som ska genomsyra och följa mig igenom allt. Det tog ett tag för mig att hitta något som ens kommer i närheten av det jag vill.
Jag sökte ett ord som står för att saker ska ske. Ett ord som ger styrka och glädje i ett. Ett ord som gör att saker händer och nya möjligheter öppnas.



Idén till det hela har jag fått från Huldas byrålåda. Hon har massor av sådana utvecklande tips mitt ibland all kreativitet och familje liv. Gå in och följ om ni inte redan gör det.

Gott nytt 2015 (nu jäklar!).

Kram
Mika

2 kommentarer:

  1. Och jag som inte har hittat något ord för 2015 än... Jag har några mål som jag inte formulerat helt klart i skrift än, men jag vill ha ett ord också. Måste hitta rätt bara. Handlingskraft är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är viktigt att det är rätt ord. Jag tycker mitt är lite torrt :), å andra sidan känns det starkt!
      Funderar på att skriva det någonstans i huset där jag ser det hela tiden. Nu ska jag hitta ett ord till målningarna också. Glädje kanske?

      Radera