torsdag 12 juni 2014

Tråden.

Idag är näst sista dagen i skolan. Dom ska ha uppträde ikväll och imorgon ska vi till kyrkan. Jag är en tråkig mamma för jag tycker att det räcker med ett avslut. Nu firar vi i dagarna två. Vilket innebär att mina döttrar inte nöjer sig med en uppsättning finkläder utan två. Inget är så idiotiskt att köpa som avslutningskläder. Dom använder dom ALDrIG igen. Just nu sitter jag i bilen (bilen är avstängd) för jag är alldeles för trött att masa arslet in i huset. Det var jätteroligt att ha utställning men oj vad trött jag blev av att arbeta i ett halvår innan. Om en vecka hänger vi upp Malmö utställningen. Detta blir också intressant. Mitt mål nästa år är att komma med så många jurybedömda som möjligt. Om man inte har gått Konstfack eller annan högre konstutbildning så ska man ha X antal jurybedömda utställningar avklarade för att kalla sig konstnär på riktigt. Jag undrar varför jag inte gjort det tidigare. Jag undrar varför jag inte gjort många saker tidigare. Inte för att det är för sent alls men nu är det så väldans mycket jag vill göra samtidigt. Dansa pardans är en sådan sak. Nej. Jag hittade på det där sista. Jag blir aldrig så osäker som när jag ska låta någon annan föra. Detsamma gäller på jobb. Jag styr helst hela skutan själv så jag vet kursen. Delegerar arbetsuppgifter men håller i rodret. Aldrig är jag så trygg som då. Idag ska jag ägna i ateljén. Men först måste jag torka golvet där. Det luktar lite funktionär där inne efter vintern och vårens avsaknad av städning. Och vem vet idag kanske det kommer en kund. 

Kram
Mika

2 kommentarer:

  1. Hur luktar en funktionär?

    SvaraRadera
  2. Har de inte finkläder på midsommar? Med två uppsättningar kan de byta om efter dansen! Jag önskar jag kan komma på utställningen i Malmö.

    SvaraRadera