måndag 24 februari 2014

Såg ni?

Såg ni också? Eller var det en hägring? Det började tidigt i morse, jag vet inte hur jag ska beskriva det, det var ett skarpt men ändå synnerligen behagligt sken på himlen. Åt det riktigt ljusgula hållet. Det verkar som det kom från ett klot, men mina ögon kunde inte urskilja det ordentligt för jag blev bländad. Ljuset höll i sig hela dagen och jag uppfylldes av en nästan magisk energi som fick mig att vilja putsa fönster. Det märkliga var att det inte upplevdes som något negativt att göra detta annars så tråkiga syssla. Det var som jag gick in i en hypnos där jag drömde om sommarens lediga dagar vid vattnet. Så här i efterhand känns det hela bara mycket overkligt och jag funderar på om någon mer upplevde dagen på liknande sätt?

Kram 
Mika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar