söndag 18 augusti 2013

Herr Ågren.

Vilken Ågren jag har idag. Jag vill inte alls gå tillbaka till det stresspaket som fick blommorna att dö innan sommaren. Jag vill... jag vill ha en mer sammanhängande tillvaro. Mer rutiner och mindre spretighet.
I nuläget skulle jag behöva en personlig assistent som bara håller reda på var jag ska vara (ateljén, butiken, Båstad, Dagis, Ängelholm, Stockholm, skola eller Helsingborg?) och vad jag ska göra var (Leka, måla, skriva, utbilda, informera, sälja, inreda, laga mat, ta hand om barnen, städa, slappa, le, duscha...)
Hur jag vill ha det:

     ETT jobb på ETT företag (helst mitt eget).
     EN hobby.
     EN familj med bra rutiner och mycket kärlek.

Några tips? Någon? Ho-hoo? Någon där? *ekoooo*


6 kommentarer:

  1. Det verkar körigt med flera jobb :( Jag tycker det räcker alldeles utmärkt med ett jobb, ett företag och studier (och en familj som kräver sitt). Det som håller ihop det hela är för min del att allt handlar om bild. Skulle jag jobba som historielärare, plugga bildpedagogik och ha en firma som sysslar med något annat, skulle det vara ohållbart. Hoppas det löser sig för dig.

    Och vilken fin kalender i förra inlägget!

    SvaraRadera
  2. Vad gör du då som är så körigt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh! Jag är glad att du frågar:
      Jag har eget företag som illustratör. Jag är försäljare på Systembolaget. Jag är områdesbutikskommunikatör (fniss för den titeln) vilket innebär att jag håller i utbildningar och följer upp den mekaniska försäljningen på områdets butiker, jag är dessutom BK på min egen butik. Jag ska ha konstutställning och har dessutom den goda smaken att ha valt en man till mina barn som är egen företagare som är borta relativt mycket (inte lika mycket som en sjökapten men mer än en restaurangchef typ ;) )
      ... jag vet inte... är jag gnällig?

      Radera
  3. Tips för att få en mer ordnad tillvaro? Well ... jag är inte rätt person att fråga.

    SvaraRadera
  4. Har du kollat om det finns någon app för just det du frågar efter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... jag trodde att en Siri skulle fixa det ett tag. Hon förstår inte min engelska dock... så kommunikationen oss i mellan är ganska fattig.

      Radera