lördag 27 juli 2013

Sommarbekymmer.

Det är längesedan jag brände mig i solen. Inte för mitt fantastiska skinn som fullständigt lapar sol och blir brun på ett kick utan endast för det faktum att läkare bett mig hålla mig undan solen och det har jag så snällt gjort. Med en lätt chock har jag nu lyckats bränna mig efter 20 år. Aj vad ont det gör och inte bara i en, nej snart tre dygn. 
Ingen snygg jämn bränna blev det heller. Fläckvis röda ställen. Korsade av ett bh band ibland två. 

Barnen har efter en veckas ledighet kommit in i en märklig gnälla och tråksväng. Jag funderar på om jag skämt bort dom för mycket och kanske om jag skulle sätta dom i en hårdare sommarskola. Alltså hos mig själv. En sådan skola där dom inte får äta glass varje dag, inte stanna uppe varje kväll, inte göra fräcka utflykter varje dag. Jag tror jag ska göra det. Det är inte roligt dom första dagarna men det blir så mycket roligare sedan. Och uppskattat. 
Problemet är bara att jag tycks ha satt upp planer för hela nästa vecka också. Hm. Och det är brassevecka och släktkalas i helgen. Vidare så är det fint väder nu. 
Nåväl. Jag skämmer bort dom en vecka till. Kanske lite mindre glass kan hjälpa. 

Vad hittar ni på i sommaren?
Kram
Mika

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med sommargnälliga barn :) Vi hamnar i en trist snurr med mycket glass och ingen hunger när det är dags för mat. Kan inte skylla på någon annan heller tyvärr... Ja,ja - tids nog blir det ordning på torpet.

    SvaraRadera
  2. Haha, känns som semestern går åt att gnälla på barnen för att de är gnälliga på oss. Tror vi målar upp ledigheten för mycket för barnen, de har så mkt förväntningar nu när vi alla ska vara "lediga" och umgås. I detta hus är vi snart tillbaka i verkligheten igen då vi börjar jobba om en vecka.
    Kram

    SvaraRadera