lördag 4 augusti 2012

Det där med att avsluta...

Det där med att avsluta semestern ser lite ut som att få det sista utlåtandet från läkaren.
Alla vet att det någon gång ska ske, men jag förtränger det å det grövsta. När väl faktum kommer så går jag igenom alla faserna, dom olika faserna tycks ta ungefär en dag att ta sig igenom.
4 dagar kvar: total sorg. Vill INTE! Vägrar! Tjurar värre än den värsta femåringen.
3 dagar kvar: förnekar att det någonsin kommer till att ske. Semester, vaddå? Det här är ett sätt att leva!
2 dagar kvar: köpslår med sambo, barn, föräldrar, grannen, katterna, Gud om att dom ska göra något så man slipper gå tillbaka på måndag. Det är stor risk att hitta mig hos ett ATG ombud denna dag. Ivrigt viftande med en lott skrikandes: - 25:- i vinst!!! Nu är det bara 9 999 975:- kronor kvar!
1 dag kvar: förlikar sig med tanken på att livet har sin gilla gång. Börjar planera kläder och tänka på vilken tid jag ska ställa klockan. Där är jag idag. Lite lätt lagom blasé och uppgiven.

MEN om det finns NÅGON där ute som som vill göra en frihetsälskande kvinna fri så bara hör av er! Jag måste dock meddela att jag blev av med dom där 25 kronorna lika snabbt som jag vann dom... Så målet är prick 10 000 000 ( tar givetvis även emot mindre delsummor.)

Kram
Mika
Som njuter dom sista dagarna i stillhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar