torsdag 1 mars 2012

Debatt

Jag tycker inte om debatter. I debatter finns det ingen som vinner och man kommer inte fram till något svar eller överenskommelse.
Just nu debatterar dom om ensamstående ska få/kunna skaffa barn genom insemination. Jag vet inte vad jag tycker, jag hade inte varit den jag är idag utan båda mina föräldrar och jag är för att man ska få tillgång till båda sina föräldrar om man så önskar. Jag tror också att det är extremt svårt att uppfostra ett barn själv utan att ha någon att luta sig emot, inte bara när det är jobbigt utan även när man vill dela med sig av något roligt som hänt under dagen. Jag tror också att det finns många barn redan satta till jorden som skulle behöva en förälder. Å andra sidan skulle jag gått sönder inuti om det var jag som stått där utan någon blivande pappa eller barn.
Så för barnens skull:
Nej. Ta hand om dom barn som finns och behöver hjälp i stället.
För ensamstående kvinnor med klämtande klocka:
Ja. Klart att ni ska inseminera om ni blir en helare och bättre människa av att föda fram barn.

Som sagt... Jag gillar inte debatter... Jag blir delad i tu.

Kram
Mika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar