lördag 7 januari 2012

Världens bästa yrke!

Jag har valt världens bästa inriktning på yrke, (eller har det valt mig? Ibland undrar jag...) Det här med att skapa har sina bra och dåliga sidor.
Men hur dåligt man än mår när man känner sig otillräcklig och oinspirerad så mår man tusen-miljoner-falt gånger bättre när man är inne i ett flow av inspiration!!! När det känns som musor viskar fantastiska idéer och hemligheter i öronen, när det känns som jag skapar världen från början igen och det flödar färg och kreativitet då vet jag att jag valt rätt.

Nu vet jag.
Sandro Botticelli "Primavera"

Kram
Mika

2 kommentarer:

  1. Det är underbart när man är där!!!

    Grattis, får jag lust att utropa, banne mig.

    Mitt eget flow har jag tappat bort, tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Ja... Visst känns det som något som är värt att gratulera alla gånger.

    Det sämsta med att vara i ett flow är att det en dag tar slut... Det bästa är att det sedan förr eller senare kommer igen.

    SvaraRadera