tisdag 10 januari 2012

Julen varar ända till påska!

Jag vill inte att julen ska packas ihop. Jag vet att många av er redan gjort det... plockat bort tomtarna och ställt tulpaner i vasen. Jag vet också att det inte är dags förrän på lördag... att på Knut ska julen ut.

Men jag fasar.

Jag vill att det ska lysa fint i mina (ack så smutsiga fönster), att tomtarna ska stå på tv:n och le så fint och granen i hörnan ska vi inte prata om! Full med plasta-skit och julgranskulor gör den mig alldeles varm i kroppen när jag tänker tillbaka på hur det var att klä den.

Jag har inte hunnit tröttna på julen!

Nu vill jag inte att någon kommer med pigga hejjarop som säger:
"Jamen! Behåll tomtar och ljus framme då! Man får göra precis som man vill!!!!"

För det kan jag meddela att det får man inte. Ett år hade sambon uppe julstjärnorna till påsk. Vi kallade dom för påskstjärnor när någon frågade. Det blir vi fortfarande påminda om när gamla bekanta kommer på besök.

Förra årets variant av julgran!
Kram
Mika

Ps. Jag lovar att inte blogga mer om julen efter lördag. Lovar! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar