söndag 22 januari 2012

Förkylt.

Vi är så där lagom o-charmigt förkylda här hemma. Det finns inte tillräckligt med energi att göra något, inte tillräckligt med bakterier och virus för att ligga pall och nöjd med att få vila.

Barnen ska på kalas idag. Dom har varsin present till flickan som fyller år. Dom har slagit in paketen själva i julpapper.
-Varför har ni använt julpapper? Frågade jag.
-Varför inte? Svarade stora.
"Ja varför inte." tänkte jag.
Det är något väldigt skönt i hur mina barn (alla barn?) resonerar, så kravlöst och ifrågasättande.
Och oskyldigt...
Jag vill inte vara den som lägger till idiotiska krav i deras liv, balansen mellan att lära ut och mästra är ibland hårfin.

Nu ska jag stoppa dom i badet, kanske tar jag ett själv sedan...

Kram
Mika

1 kommentar:

  1. Jag är också en sådan som väldigt ofta sväljer ett därför och låter mina barn göra saker och ting på sitt eget sätt. Fint av dig!

    SvaraRadera