söndag 25 december 2011

Juldagen. Bästa dagen på året?

Julafton i all sin glans... men juldagen är absolut, enligt alla kategorier, den BÄSTA dagen på hela året.
Ingen dag är så härligt slapp och kravlös som idag.

Barnen är helt kravlösa. Upptagna med legobyggen och möblera om på det nya skrivbordet så är jag som lek-mamma bortglömd.
Huset är städat så när på som lite bortglömt julklappspapper och snören...
Det är så mycket mat i kylskåpet och INGET behöver mer arbete än möjligtvis lite värmning på plattan.
Gubben min har fått teknik i julklapp och bygger han inte lego så pillar han på den.
Godiset får man äta fritt av och det är MASSOR av filmer på tv.

Så... vad tror ni jag gör idag då?
Jo... Jag ligger i soffan med pralinerna på magen och tittar på komedier. Jag känner mig trött och utvilad på samma gång.
Ett tag funderade jag på att imorgon ta mig till hysteri-rean på JÄTTESTORA enorma varuhuset. Bara för att vara lite social och göra av med mina julklappspengar. Men nu vid närmare eftertanke så väljer jag att spara pengarna och njuta av lättja en dag till.

Tack till alla er som förespråkar stressfritt och leva i nuet! På juldagen har jag faktiskt en chans att göra just detta.

Kram
Mika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar