onsdag 21 september 2011

Kransbindning och power-walks.

För ett tag sedan hade jag några vänner på besök. Vi skulle binda kransar och umgås. Till vår hjälp hade vi Elin som äger och driver företaget Spira. Hon hade med sig material och vi band ihop det. Hur roligt som helst!

Min krans blev inte...ehum... så bra kan man kanske säga. Men! Jag fick massor av inspiration och efter den kvällen är mina fickor fyllda med skatter från naturen när jag varit ute på power-walks. Av Elin köpte jag ett "kak-vånings-fat" som jag lägger mina skatter i.

Första kvällen, när jag kom hem med mossa rådde det massmord vid köksbordet! Det kryllade av spindlar och gråsuggor som kröp ut ur mossan. Så numera får "kak-vånings-fatet" stå ute på uteplatsen.


Kram
Mika

3 kommentarer:

  1. Helt underbart!!!

    Hittade din blogg under en annan blogg jag följer.

    Vilken härlig läsning, hinner inte läsa allt just nu då det vankas jobb...men helt klart lägger jag till dig i min blogglista för att kunna kika lite mer.

    Och vet du....såg att du målar kort för kreativ design...som jag suktar efter dessa...de står på min att önskelista lista...när jag får en slant över så skall det handlas:)
    Ha en fin helg,
    Hälsningar Carola

    SvaraRadera
  2. Vilket fint (kak-)mossvåningsfat!

    SvaraRadera
  3. Jaaaa och så trevligt vi hade! Kreativiteten flödade och jag tyckte vi fick till superfina kransar allesamman!! Tack för att jag fick komma. Jag är oerhört stolt över mitt verk) Men så fint ditt våningsfat är.....funderar på att härma lite kanske!! Lycka till med bokskrivandet! Kramiz

    SvaraRadera