måndag 11 oktober 2010

Hemlängtan.

Jag längtar hem.

Jag längtar efter huset som alltid luktade kaffe och hund.
Jag längtar efter mina vänner som alltid fanns inom 300 meter.
Jag längtar efter färdiga frukostar och långa sittningar framför  tv:n.
Jag längtar efter mammas röst och pappas dova skratt.
Jag längtar efter tryggheten och gömställena.
Jag längtar efter altanen och klätterträdet.
Jag längtar efter lillebror och barbisar.
Jag längtar efter min säng och min kudde.
Jag längtar efter skafferiet och röka under fläkten.
Jag längtar efter min cykel och vägarna jag körde på.
Jag längtar efter farmor och farfar.
Jag längtar efter oljedoft i garaget och snorungar som stjäler tv:n.
Jag längtar efter allt det där välbekanta som verkade vara för evigt.
Jag längtar efter min barndom och människorna som var med mig.
Jag längtar så det gör ont...

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas du har hemmet kvar att besöka?
    Fin bild. Titta/lyssna på mig pappa-bild.

    SvaraRadera
  2. ...nej hemmet är sålt... ibland önskar jag att dom som köpte det ska få för sig att sälja det. Då tänker jag åka dit och köpa det...hihihi... nej kanske inte... men i alla fall åka dit och strosa rundor på memory lane.
    Varför har ingen kommit på hur man rent fysiskt kan åka tillbaka i tiden????

    SvaraRadera
  3. Så underbart att ha ett härligt hem att längta tillbaka till....jag skulle gjort att för att ha ett varmt hem att sakna. Kram

    SvaraRadera