lördag 18 september 2010

Okej!

Appropå mitt förra inlägg så kommer en liten, smärre förklaring här:

När jag var liten var jag livrädd för moderater. Jag var helt säker på att om dom kom till makten så skulle alla (utom just moderaterna) arbeta som tjänstefolk eller slavar och moderaterna skulle roffa åt sig alla pengar som fanns. Jag visste vilka moderaterna var... tant-moderaterna var dom med alldeles för mycket läppstift och spetsiga näsor, typ Prusseluskan i Pippi Långstrump. Gubb-modeaterna var dom i kostym, slips och bakåtslickat hår, typ Joakim Von Anka. Alla moderater pratade stockholmska och sa snälla saker när andra vuxna hörde men när inga andra vuxna var i närheten... ja då var dom elakast, elaka och ryckte godiset ur handen på en.

Det var alltså vad jag trodde när jag var liten... nu har jag helt andra tankar... nu vet jag till exempel att inte alla pratar Stockholmska ;-).

Och med det så lovar jag dyrt och heligt att inte skriva mer politiskt på i alla fall en vecka!

Peace out!
Mika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar