onsdag 15 september 2010

Groggy.

Mina barn... är finurliga.

I somras tittade dom ganska ofta på sommarlovsmorgon. Ett tag varje dag. Jag är inte så road av att dom ska titta på tv. Kort kan man säga att jag hellre vill att dom gör andra saker... saker där dom måste tänka själva.
Dom gillade verkligen sitt sommarlovsmorgon och när jag sommaren tog slut så bestämde vi jag att dagarna ska vara helt tv-fria.
Idag vaknade jag 9:22 av att något tjöt i mitt öra. Efter en stund kom stora upp för trappan pratandes i telefon:
-Jaaaa.... hon sover fortfarande! Ja! Hahahaha...
Jag kände mig som en klubbad, mycket vilsen, säl när hon räckte över luren till mig.
Efter samtalet började jag fundera på vad som egentligen hänt. Ingen hade väckt mig i morse... Inte ett ljud inte ett pip.
Är jag verkligen så utsjasad???
Efter lite prat med barnen får jag reda på följande.
I morse när dom vaknat, smööööööög dom ner till tv:n. Satte på den tyst, tyst och höll sig sedan så tysta dom kunde... så dom fick titta lite på tv.

Nåja. Jag behövde säkert lite extra sömn... godhjärtad mamma som jag är vill jag tro att dom gjorde det pytte-pytte lite för min skull.
Trots allt så var dom vrål hungriga när frukosten förmiddagsfikat dukades fram.

Kram
Mika

6 kommentarer:

  1. Jag tror absolut att dom gjorde det för din skull....de förstod att mamma behövde sovmorgon och såg till att hon fick det. =)

    SvaraRadera
  2. Haha så gjorde jag och mina syskon också!

    SvaraRadera
  3. Caroline: Ja... det tror jag med... jag såg nog lite hängig ut igår.
    Karin: Hahaha... jag vet inte om jag gillar det eller inte. Skönt att sova men OJ vad konstigt kort den här dagen blivit.

    SvaraRadera
  4. TACK snygging!
    ja det var en bra idé! ska fortsätta exprimentera med gubben!

    SvaraRadera
  5. Klart dem gjorde för att mor sin skulle få sova...och kanske liiiite för att dem ville titta på tv..;o)
    kramis

    SvaraRadera
  6. Vad är det med barn och tv tittande egentligen??? ...och när blir tv:n mer ett tidsfördriv i stället för något fascinerande och fantasieggande?

    SvaraRadera