torsdag 16 september 2010

Det där med att skapa...

Det där med att skapa ja det är så enkelt så!

Jag är född med en talang och den bara kom så där utan att jag behövde göra någonting. Jo... jag är ju vänsterhänt också... och det vet ju ALLA att det hjälper till när man är av den konstnärliga typen.

Så hur gör jag då när jag skapar?

Jag brukar befinna mig på en väldigt inspirerande plats. En vacker byggnad, på stranden, uppe på klippor eller vid ett vattenfall. Där sätter jag mig ner och dricker ett glas vin och så börjar jag.
Man kan säga att det är som att se sina händer utföra en slags föreställning när dom utför sin lilla dans över pappret eller duken. De mest vackra ting växer fram inför mina ögon och jag bara ler och dricker lite mer vin.

Eller?

Är det kanske så att jag måste sitta jäkligt ergonomiskt riktigt vid mitt skrivbord. Ingenting får störa. Det kliar mest i kroppen och det känns som man springer ett maraton...det spelar ingen roll hur många miljontals timmar man övat för man vill hela tiden bli bättre och annorlunda och det huvudet vill är inte vad fingrarna vill. Jag kan absolut inte dricka någon som helst alkohol för då förlorar jag den djupa koncentrationen jag MÅSTE befinna mig i. Ibland känns det som evigheter innan man fått ner det man vill och när bilden nästan är klar så har man hunnit fundera 2675 gånger på vad man egentligen håller på med.

...och ändå är det så förbaskat roligt!

Kram
Mika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar